czernidłak gromadny

Oto pierwszy grzyb (liczba pojedyncza jest tu bardzo nie na miejscu.) na blogu. Spacerowaliśmy sobie z Darcanem leśną drogą, ja jak zwykle przeglądałam zarośla i nagle na ściętym konarze wierzby dojrzałam… gromadkę.

Mężczyzna utorował mi drogę przez pokrzywy i polecił uwiecznić – lubi takie mikroświaty ;)

Ja też lubię ;)

Data: 29 lipca 2011

Gatunek: Czernidłak gromadny Coprinellus disseminatus

Rodzina: kruchaweczkowate Psathyrellaceae

Miejsce: martwy konar wierzby, Wądroże Małe

3 thoughts on “czernidłak gromadny

  1. Mnie też ciągnie, wczoraj znalazłam chwilę na polasowanie w małym zagajniku, a o dużym lesie marzę i mam nadzieję niedługo wreszcie tam dotrzeć! Różne sprawy odciągają od lasowania, a czas mija, lato mija, jesień nadchodzi, to też będzie dobra pora na las, może najlepsza :-)

Skomentuj

