pszeniec zwyczajny

Na początku pomyślałam: rodzina: wargowe. Nie wargowe? To babkowate, przecież to takie podobne do lnicy pospolitej. A tutaj… trędownikowate. Przeraża (i trochę zachwyca) mnie bogactwo rodzin botanicznych i generalnie systematyka. Niejednokrotnie to, co mi się wydawało na początku było weryfikowane po zajrzeniu do atlasu i było sporym zaskoczeniem. Choćby ten pszeniec.

Spaceruję przez las z kiepskim humorem, w kiepską pogodę (towarzysza chociaż miałam fajnego ;)), spoglądam w lewo, w trawę… It made my day.  Ale tylko jeden. Pocykałam, idę dalej…

Zrobiłam dwa kroki i spojrzałam w prawo, między maliny i jeżyny i znalazło się więcej pszeńca ;)

Fajne ma wąsy. :F

Data: 14 lipca 2011

Gatunek: pszeniec zwyczajny Melampyrum pratense

Rodzina: trędownikowate Scrophulariaceae

Miejsce: las iglasty. chyba najbliżej było Kalinowo (Pojezierze Lubuskie)

Ciekawostka: pszeniec zwyczajny jest półpasożytem. Korzonkami przysysa się do innych roślin, korzystając z pobranej przez nie wody i soli mineralnych.

Skomentuj

