lucerna mieszańcowa

Pojechałam na Bielany Wrocławskie po farbownika lekarskiego (i przywiozłam, ale o tym kiedy indziej ;)), a gwiazdą dnia okazało się zupełnie co innego. Na początku myślałam, że ktoś oblał czymś jakiś krzaczek, bo takich kolorów kwiatów jeszcze nie widziałam. Niestety, zdjęć nie mam wiele, nie było z czego wybierać i przede wszystkim nie udało mi się ująć tych najciekawszych odcieni, na swoje usprawiedliwienie mam okropny wiatr i grubą warstwę chmur na niebie. Wrócę tam, ale ogromny teren zielony, gdzie ta lucerna rosła, był dziś już częściowo skoszony, jutro najpewniej dokończą dzieła…

Dwa skojarzenia z kolorem – sinice i oktaryna :D W rzeczywistości niektóre kwiaty były wręcz zielone.

Data: 10 sierpnia 2011
Gatunek: lucerna mieszańcowa Medicago x varia – krzyżówka lucerny siewnej i lucerny sierpowatej
Rodzina: motylkowate Fabaceae
Miejsce: Bielany Wrocławskie

2 thoughts on “lucerna mieszańcowa

Skomentuj

