tężnica wytworna

Miałam kiedyś podobną sytuację z pustułką i jerzykiem – trafiłam na moment tuż po polowaniu, także i tu i tu ominęła mnie akcja. Nie narzekam, bo o ile dla ważki czy pustułki jest to codzienność to dla mnie już takie wydarzenie jest jak najbardziej niecodzienne, cieszy mnie i ciekawi :)

Na pierwszym zdjęciu jest jeszcze głowa muchy, później już znacznej części tej głowy brak ;)

Tężnica wytworna Ischnura elegans

Tężnica wytworna Ischnura elegans

Tężnica wytworna Ischnura elegans

Om nom nom… ;)

Data: 19 sierpnia 2011

Gatunek: tężnica wytworna Ischnura elegans – nie jestem specjalistką od owadów, występują tu raczej gościnnie ;) jeżeli zagościł na blogu ktoś kompetentny to będę wdzięczna za potwierdzenie lub nie. :)

Rodzina: łątkowate Coenagrionidae

Miejsce: skraj zarośli, Wądroże Małe

6 thoughts on “tężnica wytworna

  1. specjalistą nie jestem, ale sądzę że faktycznie jest to tężnica wytworna – samiec. Jeszcze nie widzieliśmy jej konsumującej na żywo, z pewnością mocne przeżycie ;-)

    a tak przy okazji… gdzie widziałaś jedzącego jerzyka? Czy to pustułka zjadała jerzyka? ;-)

Skomentuj

