cymbalaria bluszczykowata

Na dobry początek wycieczki do Barda, zaraz po wyjściu z dworca kolejowego schodziłam pod most. ;) Nie miałam tego w planach, bardzo uważałam żeby spełnić prośbę Darcane’a i nie wpaść do strumyka i nawet nie wpadłam – wpadła mi za to soczewka makro i ja też musiałam wejść do, na szczęście, płytkiej rzeczki, a że miałam dzięki temu lepsze warunki do uwiecznienia cymbalarii to już inna sprawa… :p

Nigdy wcześniej nie widziałam tej rośliny i ucieszyłam się, że ją napotkałam. Kilka dni później idąc na zakupy inną drogą spotkałam cymbalarię w centrum Wrocławia porastającą ścianę kamienicy. :)

Cymbalaria bluszczykowata Cymbalaria muralis

Cymbalaria muralis Cymbalaria bluszczykowata

Cymbalaria bluszczykowata Cymbalaria muralis

Data: 18 sierpnia 2011

Gatunek: cymbalaria bluszczykowata Cymbalaria muralis

Rodzina: i tu mam problem… uczono mnie systematyki  Krytycznej listy roślin naczyniowych Polski, powstałej w 1995 roku. Według tej listy cymbalaria, lnice i przetaczniki należą do rodziny trędownikowatych, według nowszych ujęć taksonomicznych do babkowatych.

Miejsce: murek, Bardo Śląskie

4 thoughts on “cymbalaria bluszczykowata

  1. Dobra dobra, założę się, że to wszystko specjalnie, żebyś mogła jej popstrykać zdjęcia. ;) Ale wyjątkowo osobliwą i ciekawą ma nazwę. Poza tym jest ładna i porasta mury. Lubię rośliny porastające mury. Dzięki nim mury wyglądają bardziej jak mury. :D

    Zamek Czocha. Można odwiedzić kiedyś.

Skomentuj

