świetlik łąkowy

Organizacyjnie: do tej pory nowe posty były publikowane trzy razy w tygodniu: w poniedziałki, środy i piątki. Oszacowałam zawartość folderu ze zdjęciami ;) i niestety, muszę zmniejszyć częstotliwość aktualizacji do 2 wpisów w tygodniu. Najprawdopodobniej będzie to poniedziałek i piątek.
Byle do wiosny. ;)

Świetlik łąkowy Euphrasia rostkoviana

Świetlik łąkowy był jedną z pierwszych roślin, które rozpoznałam samodzielnie. Rósł na łąkach w okolicach domu mojego dziadka, gdzie spędziłam wiele wakacyjnych dni, między innymi wertując atlasy przyrodnicze :) Niezwykle ubawił mnie wtedy fakt, że roślina nazywa się tak samo jak zwierzę. ;)

Świetlik łąkowy jest rośliną leczniczą stosowaną głównie zewnętrznie na choroby i zmęczenie oczu, ale także wewnętrznie – wspomaga układ trawienny i moczowy.

Świetlik łąkowy Euphrasia rostkoviana

Świetlik łąkowy Euphrasia rostkoviana

Data: 11 września 2011

Gatunek: świetlik łąkowy Euphrasia rostkoviana

Rodzina: trędownikowate Scrophulariaceae

Miejsce: wilgotna łąka, Brenno-Ostrów

7 thoughts on “świetlik łąkowy

Skomentuj

