rutewka żółta

Kolejna roślina z serii pt. „W życiu nie powiedziałabym, że to ta rodzina”. Obstawiałam różowate, nie do końca wiem czemu, być może przez delikatne podobieństwo pokroju do wiązówki błotnej należącej do różowatych ;) Zdjęcie zrobiłam, znalazłam roślinę w atlasie i… jaskrowate, raczej oddalone w systematyce od różowatych dość wyraźnie. Cóż, kolejny kwiat, kolejna nauczka. ;)

Rutewka żółta Thalictrum flavum

Rutewka żółta Thalictrum flavum

Data: 5 sierpnia 2011

Gatunek: rutewka żółta Thalictrum flavum

Rodzina: jaskrowate Ranunculaceae

Miejsce: skraj rowu, Wądroże Małe

5 thoughts on “rutewka żółta

  1. Czasem pozory mylą :-) … a atlas się przydaje dlatego i ja postanowiłam któregoś pięknego lata zakupić okazały atlas co by wiedzieć co jest co i tak służy mi do dziś ! Jak zwykle widać wszystko co trzeba i jak trzeba :-)

  2. Hehe, ja podobnie mam czasami z rodzinami owadów, też często niektóre gatunki należą do takich rodzin, o jakie by się ich o to nie podejrzewało :D Trzeba być bardzo czujnym, przy oznaczaniu różnych organizmów :)

Skomentuj

