firletka poszarpana

Ten śliczny, delikatny, różowy kwiat już zawsze będzie kojarzył mi się z ćwiczeniami z botaniki – komputer w sali ćwiczeniowej miał jej zdjęcie na tapecie ;)

Firletka poszarpana Lychnis flos-cuculi

Firletka jest nie do pomylenia z innymi kwiatami na łące, mimo to ja, widząc ją z daleka wielokrotnie łudziłam się, że to któryś z różowych storczyków. Ona także mnie cieszy za każdym razem gdy ją spotykam, ale może w przyszłym sezonie uda się spotkać coś niespotykanego… ;)

Firletka poszarpana Lychnis flos-cuculi

Firletka poszarpana Lychnis flos-cuculi

Data: 12 września 2011

Gatunek: firletka poszarpana Lychnis flos-cuculi

Rodzina: goździkowate Caryophyllaceae

Miejsce: okresowo zalewana łąka, Brenno-Ostrów

5 thoughts on “firletka poszarpana

  1. Mi też zdarzało sie pędzić w stronę firletki widząc z daleka jej kolor łudząc się , że to może storczyk. Pozdrawiam

Skomentuj

