pszeniec gajowy

Rósł sobie, jak na gajowego pszeńca przystało, na skraju lasku. Ponieważ z tą okolicznością zbiegły się okoliczności atmosferyczne: zachmurzenie i wiatr przyszło mi zrobić baardzo wiele zdjęć zanim udało się kilka jako-tako ostrych. Pszeniec ten przykuł mój wzrok przede wszystkim swoimi kolorowymi przysadkami. Zazwyczaj są one fioletowe, u mnie – jak widać – zdarzyły się też białe, w łanie na który trafiłam stosunek kolorów był mniej więcej fifty-fifty ;)

Melampyrum nemorosum Pszeniec gajowy

Ta roślinka nie dość, że zawiera toksyczną aukubinę to jest półpasożytem, pobierającym innym roślinom za pomocą ssawek wodę i sole mineralne.

Melampyrum nemorosum Pszeniec gajowy

Melampyrum nemorosum Pszeniec gajowy

Melampyrum nemorosum Pszeniec gajowy

Data: 18 sierpnia 2011

Gatunek: pszeniec gajowy Melampyrum nemorosum

Rodzina: trędownikowate Scrophulariaceae

Miejsce: skraj lasu liściastego, Bardo Śląskie

6 thoughts on “pszeniec gajowy

  1. Niesamowita roślinka .
    P.s kwiaty przypominają mi charakterystyczne paski żółtoczerwone z samochodzików Hot Wheels którymi bawił się kiedyś mój Brat :-)

Skomentuj

