fiołek Rivina

Wracam po majówce z nowymi zdobyczami :) Oto mój pierwszy fiołek z białą ostrogą będący jednocześnie pierwszą obfotografowaną rośliną podczas majowego wyjazdu. Ujechałam rowerem jakieś 5 km od stacji kolejowej i już trzeba było zrobić przystanek. Ma duże, jasne kwiaty, trudno byłoby mi nie zwrócić na niego uwagi. Całe szczęście :)

Fiołek Rivina Viola riviniana

Mimo wspomnianego we wcześniejszych notkach bogactwa fiołków nie miałam kłopotu z identyfikacją. Oczekiwałam wręcz fiołka Rivina, ba, zatrzymując się na parkingu leśnym spodziewałam się zobaczyć białą ostrogę. Tym razem się udało „wyspodziewać” ;)

Fiołek Rivina Viola riviniana

Fiołek Rivina Viola riviniana

Data: 30 kwietnia 2012

Gatunek: fiołek Rivina Viola riviniana

Rodzina: fiołkowate Violaceae

Miejsce: suchy las mieszany, Włoszakowice

12 thoughts on “fiołek Rivina

    1. Rozglądałam się na majówce i mam już chyba nawet listerę jajowata wypatrzoną, muszę tam wrócić niedługo ;) jeszcze nie kwitła ale liście sugerują, że to może być to. ;)

  1. próbowałem focić fiołki… ale za cholerę nie wychodzą mi ciekawe zdjęcia. Ładne kwiatki, pięknie wyglądają o tej porze roku.

Skomentuj

