kokorycz pusta

I kokorycz w końcu spotkałam, spotkania wręcz obrodziły, bo znalazłam ją 3 razy w ciągu pięciu dni, i to w takich ilościach:

Kokorycz pusta Corydalis cava

Pięknie tam pachniało. Kokorycz pusta ma dwa warianty ubarwienia, trudno stwierdzić stosunek częstości występowania, ale powszechniejszym i bardziej podstawowym kolorem jest raczej różowy.

Kokorycz pusta Corydalis cava

Kokorycz pusta Corydalis cava

Kokorycz pusta Corydalis cava

Kokorycz pustą od bardzo podobnej morfologicznie kokoryczy pełnej odróżnimy przede wszystkim po całobrzegich  przylistkach które u kokoryczy pełnej są powcinane. Kolejna cecha to bulwa, u starczych osobników k. pustej jest, jak można się łatwo domyślić, pusta w środku, u k. pełnej zaś – uwaga – pełna. ;)

Kokorycz pusta Corydalis cava

Data: 13, 14 kwietnia 2012

Gatunek: kokorycz pusta Corydalis cava

Rodzina: dymnicowate Fumariaceae

Miejsce: grąd, Wądroże Wielkie/Wąwóz Myśliborski

5 thoughts on “kokorycz pusta

  1. A mi się wsiała (pewnie pies albo ja przynieśliśmy z lasu) do ogródka i jestem wielce kontent z tego faktu bo cieszyła mnie swoją urodą przez wiele dni.

Skomentuj

