bobrek trójlistkowy

Oto kolejna z grupy roślin „niee, nigdy jej nie spotkam, chociaż wszyscy o niej mówią”. Bardzo lubię napotykać rośliny z tej grupy :) Bobrka spotkałam głównie dzięki temu, że mamy stosunkowo suchą wiosnę w tym roku i niedostępny ols, który zazwyczaj stoi zalany wodą w tym roku wysechł i pozwolił na eksplorację. Tam napotkałam kwitnącego bobrka i mogłam mu się dobrze przyjrzeć. Tego samego dnia podczas wycieczki zajechaliśmy do rezerwatu Torfowisko nad jeziorem Świętym i kogo tam napotkałam? Bobrka. Całe łany. :)

Bobrek trójlistkowy Menyanthes trifoliata

Możecie go spotkać właśnie na torfowiskach i terenach podmokłych. Charakterystyczne są dla niego kudłate kwiaty – płatki są porośnięte czymś w rodzaju włosków. Nie udało mi się niestety dotrzeć do informacji czemu takie wyrostki mają służyć.

Bobrek trójlistkowy Menyanthes trifoliata

Bobrek trójlistkowy Menyanthes trifoliata

Bobrek trójlistkowy Menyanthes trifoliata

Bobrek trójlistkowy Menyanthes trifoliata

Data: 30 kwietnia 2012

Gatunek: bobrek trójlistkowy Menyanthes trifoliata

Rodzina: bobrkowate Menyathaceae

Miejsce: torfowisko/ols, okolice Osłonina

8 thoughts on “bobrek trójlistkowy

  1. czyli że i sucha wiosna, poza mniejszym wysypem komarów ma też i inne dobre strony. A roślinka zacna, szukałem jej w swojej okolicy, ale nie występuje.

Skomentuj

