tojeść rozesłana

Kolejna lubiana przeze mnie roślina. Trudno, żebym fotografowała nielubiane ;) Inna sprawa, że niewiele jest roślin których nie lubię. Każda ma w sobie coś. Ta, na przykład, ma śliczne żółte kwiatki i kojarzy mi się z moim uśpionym hobby – akwarystyką, w formie podwodnej jest stosowana jako roślina akwariowa. Chyba nawet miałam ją w którymś ze swoich baniaków.

Tojeść rozesłana Lysimachia nummularia

Tojeść rozesłana jest rośliną wszechstronną. Zastosowanie znajduje, jak już wspomniałam, w akwarystyce, ale także w ogrodnictwie, i, a jakże, ziołolecznictwie. W kwestii działania leczniczego odsyłam do odpowiednich stron, zastosowania ogrodniczego i akwariowego łatwo się domyślić ;) Jest ładną rośliną okrywową. I śliczny ma kolor kwiatów. Prawda? :)

Tojeść rozesłana Lysimachia nummularia

Tojeść rozesłana Lysimachia nummularia

Data: 6 czerwca 2012

Gatunek: tojeść rozesłana Lysimachia nummularia

Rodzina: pierwiosnkowate Primulaceae

Miejsce: brzeg stawu, Wądroże Małe

5 thoughts on “tojeść rozesłana

Skomentuj

