niebielistka trwała

Nie spotkałabym się z tym rzadkim i pięknym kwiatem gdyby nie praktyki w Karkonoskim Parku Narodowym.

Swertia perennis

Całe szczęście, że regulamin drugich praktyk w trakcie moich studiów pozwolił robić coś ciekawszego niż w trakcie pierwszych i udało mi się dostać na KPN na cały miesiąc. BEST MONTH EVER. Serdecznie polecam wszystkim współpracę w ramach wolontariatu, dowiedziałam się wielu wielu rzeczy, wiele się nauczyłam, zobaczyłam miejsca i robiłam rzeczy których nie miałabym szans zobaczyć ani zrobić jako zwykły turysta na szlaku. Poznałam niezwykłych ludzi i trochę pomogłam w ochronie przyrody, a na pewno pomogłam nieco, razem z koleżankami, jednej łące w kwestii inwazji łubinu (cośmy się naszarpały…). :)

W czasie jednej z wypraw po zrzezy wierzby lapońskiej dla Banku Genów w Jagniątkowie trafiłam, między wieloma wieloma innymi, na niebielistkę trwałą. Całe szczęście, że miałam jeszcze trochę baterii w aparacie i miejsca na karcie, choć było o te dwa zasoby trudno podczas miesiąca praktyk. :)

Swertia perennis

Swertia perennis

Swertia perennis

Data: 9 lipca 2013

Gatunek: niebielistka trwała Swertia perennis

Rodzina: goryczkowate Gentianaceae

Miejsce: Karkonoski Park Narodowy

4 thoughts on “niebielistka trwała

  1. „…i robiłam rzeczy których nie miałabym szans zobaczyć ani zrobić jako zwykły turysta na szlaku”.- pozazdrościć. Niebielistki też – ja jej jeszcze nie wiedziałem, choć włóczę się po ostępach latami.

Skomentuj

