korzeniówka pospolita

Wszyscy mają już zdjęcia tegorocznych roślin, ale zanim ja się gdzieś wybiorę to minie pewnie trochę czasu ;) Toteż zeszłoroczne zasoby jeszcze poeksploatuję. Proszę bardzo – oto korzeniówka pospolita.

Monotropa hypopytis

Sprawiła mi problem, na szczęście nieduży, z identyfikacją, bo przekonana byłam, że to jakaś zaraza. A to jednak nie. ;)

Spotkana na terenie otuliny KPN, była miłym urozmaiceniem przerwy w pracy nad usuwaniem łubinu trwałego (nieprzypadkowa nazwa…) z łąki.

Monotropa hypopytis

Monotropa hypopytis

Data: 15 lipca 2013

Gatunek: korzeniówka pospolita Monotropa hypopytis

Rodzina: korzeniówkowate Monotropaceae

Miejsce: otulina KPN, okolice Jagniątkowa

2 thoughts on “korzeniówka pospolita

  1. Niezwykła roślina. Dobrze, że jej jeszcze nie spotkałem na swojej drodze, bo pewnie bym pomyślał, że to jakiś grzyb, a teraz będę wiedział z czym mam do czynienia :)

Skomentuj

