czosnek niedźwiedzi

W zeszłym roku w rezerwacie „Buki Sudeckie” trafiłam na czosnek niedźwiedzi. Z czosnkiem tak już chyba bywa, że rósł w ogromnych łanach.

allium ursinum

Czosnek niedźwiedzi jest objęty częściową ochroną – nie można zbierać go bez pozwolenia z naturalnych stanowisk. Na szczęście do celów kulinarnych można go dostać w sklepach, pochodzący z hodowli. Ja jeszcze nie próbowałam gotować z jego udziałem, ale kto wie, może natknę się na niego w warzywniaku :)

allium ursinum2

allium ursinum3

allium ursinum4

Możecie sobie wyobrazić jak tam pachniało… :) Leśne sanatorium pełne olejków eterycznych ;)

Data: 26 maja 2013

Gatunek: czosnek niedźwiedzi Allium ursinum

Rodzina: liliowate Liliaceae

Miejsce: las bukowy, rezerwat „Buki Sudeckie”

4 thoughts on “czosnek niedźwiedzi

  1. Wczoraj natknąłem się na coś, co chyba jest czosnkiem niedźwiedzim, konwalią raczej nie, bo one dopiero wyłażą, a to miało liście jak na Twoich zdjęciach…podjadę za tydzień może będzie już kwitło :)

Skomentuj

