żółtlica drobnokwiatowa

Kojarzy mi się z dzieciństwem, tą roślinę ruderalną można było spotkać na każdym podwórku, no i spotykałam ją na moim ;)

I bliższy portrecik – dopiero na ekranie laptopa zauważyłam, że ją oślimaczył ślimak :)

Data: 6 sierpnia 2011/25 lipca 2011
Gatunek: żółtlica drobnokwiatowa Galinsoga parviflora – tego jestem pewna co do ostatniego zdjęcia, natomiast co do dwóch pierwszych trzeba poczekać, aż dostanę klucz w swoje ręce. ;)
Rodzina: astrowate Asteraceae
Miejsce: obrzeża trawnika, Wądroże Małe

Żółte kwiaty? Białe kwiaty? Chyba białe. Kwestia kategorii.

10 replies to “żółtlica drobnokwiatowa

  1. Jak dla mnie, na dwóch pierwszych zdjęciach jest żółtlica owłosiona. No, ewentualnie mieszaniec owłosionej i drobnokwiatowej – więcej żółtlic tu u nas nie rośnie. :)

  2. Żółtlica to w ogóle roślina o niesamowitej historii. Pierwotnie pochodzi z Ameryki Południowej, pod koniec osiemnastego wieku trafiła do francuskich ogrodów botanicznych – po czym z nich uciekła i zajęła praktycznie całą Europę. Teraz to pospolity chwast, a kiedyś była egzotyczną rośliną z dalekich krajów.

  3. „Kojarzy mi się z dzieciństwem” – prawda jak wiele oślin pamięta się z dzieciństwa – może dlatego że człowiek jednak bliżej ziemi był z racji wzrostu:)

Dodaj komentarz

close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star