cykoria podróżnik

Bardzo podobają mi się krzaczki kwitnącej cykorii, pojedyncze kwiaty na zazwyczaj ciemnych gałązkach wydają mi się niezwykle estetyczne. Nawet sporządziłam sobie akwarelkę z cykorią, która miała zawisnąć w przedpokoju, niestety, przegrała z fiołkiem i dzwonkiem, brakło miejsca ;)

Cichorium intybus Cykoria podróżnik

Cykoria jest kolejną rośliną o właściwościach leczniczych, już sam Avicenna twierdził, że ma ona działanie antyrakowe. Nauka twierdzi, że faktycznie, może mieć, a ma na pewno działanie moczo-, żółcio- i sokożołądkowopędne ;)

Cichorium intybus Cykoria podróżnik

Cichorium intybus Cykoria podróżnik

Data: 30 sierpnia 2011

Gatunek: cykoria podróżnik Cichorium intybus

Rodzina: astrowate Asteraceae

Miejsce: przydroże, Legnica

9 replies to “cykoria podróżnik

  1. A raczej pręcików i słupka? … Te zawiłości budowy kwiatów u gatunków z rodziny selerowatych … Pręciki zrośnięte pylnikami, nitki wolne, nad nimi słupek, ech … :-(

    1. Generalnie budowa kwiatu jest zawiła i jeżeli ktoś pyta mnie o coś więcej niż odróżnienie pręcików od słupka i wskazanie płatków korony to zaczynam się histerycznie śmiać. Jedna z rzeczy, których nie ogarnęłam i nie wiem, czy ogarnę. ;)

      A jeszcze jakieś słupki synkarpiczne, apokarpiczne, borze zielony.

      PS. U selerowatych nie ma zawiłości, wszystkie są dokładnie takie same i nie do odróżnienia :p

Dodaj komentarz

close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star