przetacznik ożankowy

Przyszedł znowu ten czas kiedy zaniedbuję swój i wasze blogi, wiem. Znów gorący okres na studiach. ;)

Doczekałam się moich małych chmurek :) Te roślinki rosną często w pięknych kępkach konsekwentnie budząc mój zachwyt swoim ubarwieniem. Wybrałam się nawet dzięki nim na wrocławskie wały i napstrykałam całą masę zdjęć. Co ciekawe, trafiłam tam na intensywniej ubarwione przetaczniki niż obserwowane do tej pory; te, które spotkałam wcześniej, wydają się teraz blade i nieefektowne.

Przetacznik ożankowy Veronica chamedrys

Nazwa rodzajowa Veronica pochodzi od św. Weroniki, której twarz podobno można dojrzeć w kwiatach przetaczników. Ja tego nie dostrzegam, ale jeśli ktoś widzi to proszę o wskazówki :)

Przetacznik ożankowy Veronica chamedrys

Przetacznik ożankowy Veronica chamedrys

Przetacznik ożankowy Veronica chamedrys

Data: 19 maja 2012

Gatunek: przetacznik ożankowy Veronica chamaedrys

Rodzina: trędownikowate Scrophulariaceae

Miejsce: wały nadodrzańskie, Wrocław

12 replies to “przetacznik ożankowy

  1. To fakt. Te niebieskie łany zwracaja na siebie uwagę. Szkoda , że nie kwitną cały rok.Przy okazji bardzo fajne foty zrobiłaś.

  2. ładne zdjęcia i ładne obiekty… też się zmagałem z ich fotografowaniem, a okazji do tego sporo, bowiem jest ich teraz od groma. Piękne kwiaty, naprawdę. I z bliska wiele zyskują!

Dodaj komentarz

close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star