przetacznik polny

Bardzo lubię wszelkie przetaczniki. Nie spotkałam ich jeszcze wiele jak na niemałą liczbę gatunków z tego rodzaju, i wiele z nich tak jak ten nastręcza mi kłopotów z identyfikacją, ale za to ich urok jest nieodparty i niezaprzeczalny. Z opresji na szczęście wybawiają mnie prędko specjaliści z Bio-forum :)

Przetacznik polny Veronica arvensis

Spotkałam go na polu, zatem słuszność nazwy potwierdzona przynajmniej w tym konkretnym przypadku :) Rósł w kępkach w miejscu, gdzie wiosną była spora kałuża i rzepak jest dużo, dużo rzadszy, jednak miejsce to niestety znajduje się wewnątrz pola. Niestety także widoczne jest z jego skraju, czyli musiałam się tam przedrzeć przez rzepak po pas, na szczęście jednak nie zdewastowałam uprawy. Tym razem poszło zgodnie z moimi oczekiwaniami spotkałam tam ciekawostki, przy czym przetacznik jest gwiazdą tamtego dnia ;)

Przetacznik polny Veronica arvensis

Przetacznik polny Veronica arvensis

Data: 7 czerwca 2012

Gatunek: przetacznik polny Veronica arvensis

Rodzina: trędownikowate Scrophulariaceae

Miejsce: skraj pola rzepaku, Wądroże Małe

5 replies to “przetacznik polny

  1. Zioło bardzo skuteczne przy leczeniu łuszczycy i chorób skóry. Należy myć się rano i wieczorem w wywarze z tego zioła. To zalecał Jasnowidz Filipek.

Dodaj komentarz

close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star