bodziszek żałobny

Spotkałam go w drodze do rezerwatu Miłek. Z daleka widoczne były jego wyjątkowo ciemne kwiaty.

Bodizszek żałobny Geranium phaeum

Bodziszek żałobny jest uprawiany jako roślina ozdobna, co nie dziwi, zwłaszcza że w dobrych warunkach na jego liściach występują ciemne plamy w kształcie zbliżonym do okręgu. Mój egzemplarz niestety ich nie miał, mimo tego bardzo przyjemnie się go oglądało. :)

Bodizszek żałobny Geranium phaeum

Bodizszek żałobny Geranium phaeum

Bodizszek żałobny Geranium phaeum

Data: 26 maja 2013

Gatunek: bodziszek żałobny Geranium phaeum

Rodzina: bodziszkowate Geraniaceae

Miejsce: skraj lasu liściastego, Wojcieszów

4 replies to “bodziszek żałobny

  1. Super , że znowu wróciłaś! Mam nadzieję, że będę tu często zagladał , a nie dwa razy w roku ;) A budziszka tego nie spotkałem jeszcze. Gratuluję.

  2. Bodziszek jest ponoć dość rzadki, spotykany raczej na południu, na terenach podgórskich. Ja też ma nadzieję, że będzie po co częściej zaglądać. :)

Dodaj komentarz

close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star